Segítség a Grand Theft Auto V-höz:

Csalások | Repülőiskola | Gyűjtenivalók | Mutatványok | Trófeák | Segítség | TŐZSDE CIKK



Vice City Stories - Ismertető

Módosítva: 2008. 10. 18. 19:09  |  Szerző: Ben Dover

A játék borítói Fontosabb adatok



Név: Grand Theft Auto Vice City Stories
Fejlesztő: Rockstar Leeds (PSP)
Rockstar North (PS2)
Kiadó: Rockstar Games
Capcom (Japán)
Platform: - Sony PlayStation Portable
- Sony PlayStation 2
Stílus: Külső nézetes sandbox akciójáték
Játékosok száma: 1 (Single Player)
2-6 (PSP: Wi-Fi Multiplayer)
Hivatalos weboldal: Kattints ide!
Fejlesztés éve(i): 2006
Megjelenési dátumok: PlayStation Portable:
2006. október 31.
2006. november 3.
2006. november 10.
2007. december 6.

PlayStation 2:
2007. március 6.
2007. március 9.
2007. december 6.
Adathordozó: PSP: UMD
PS2: DVD
Értékelések: ESRB: M
BBFC: 18
CERO: Z
OFLC (Ausztrália): MA15+
OFLC (Új-Zéland): R18
PEGI: 18+
USK: 16

A játék előzményei és megjelenése

A Liberty City Stories nagy sikerén felbuzdulva a Rockstar Games 2006 májusában bejelentette, hogy egy újabb PlayStation exkluzív Grand Theft Auto részt kezdtek el készíteni a Sony hordozható kézikonzoljára, Vice City Stories névvel. A Take 2 Interactive eredetileg 2006. október 17. amerikai, és 2006. október 20. európai megjelenési dátumot határolt be a játéknak, de egy kora szeptemberi hivatalos állításban a fejlesztők kijelentették, hogy elhalasztják a Vice City Stories megjelenését, a fenti táblázatban említett időpontokra.

GTA GTA GTA

Majdnem fél évvel később, 2007. február 7-én a Take 2 Interactive egy bejelentéssel lepte meg a nagyközönséget. A Liberty City Stories PlayStation 2 verziója után már sokan számítottak egy esetleges Vice City Stories PS2 portra is, és ez a bejelentés igazat adott a különféle pletykáknak. (A PS2-es verzió megjelenési dátumaiért lásd a fenti táblázatot!) Ez a verzió jobb grafikával, nagyobb látótávolsággal és megnövelt teljesítménnyel rendelkezik; egyik grafikai "újítás" a bloom effekt, mely a közeli és távoli objektumok közti elmosódást garantálja. A grafikai és külcsíni változtatásokon kívül a PlayStation 2 tulajdonosok még néhány új játékmenetbeli tartalommal is gazdagabbak lehettek, ezekről a többi cikkben olvashatsz részletesen.

Történet

Az új epizód ismét Vice City városában játszódik, méghozzá két évvel a Grand Theft Auto Vice City története előtt, azaz 1984-ben. A város nem fejlődött túl sokat, csupán néhány épület és nevezetesség került fel, illetve le, Vice City területéről. Főhősünk, Victor "Vic" Vance ekkor érkezik meg a városba, mint tengerészgyalogos. Felettesei a Fort Baxter támaszpontra helyezték át Sgt. Jerry Martinez kezei alá, így a játék elejét még tengerészgyalogosként kezdjük, katonai egyenruhában és szabad hozzáféréssel a Fort Baxter támaszponthoz. A sztorivonal elején viszont Jerry Martinez kirúg a seregből, így egyedülálló emberként kell folytatnunk pályafutásunkat...

Kapcsolódó cikk: Történet

Újítások

Már az előző PSP-s rész, a Liberty City Stories is rengeteget kihozott a PSP teljesítményéből, de a Vice City Stories-ra ez hatványozottan igaz. Most is egy hatalmas, lélegző nagyvárost kaptunk, tele emberekkel, járművekkel, és számtalan elvégezhető feladattal. A San Andreas óta ismét lehetőségünk van úszni, ami még egy kicsit dob az amúgy sem kis mértékű szabadságérzeten - habár ezúttal a víz alá nem merülhetünk le. A hatóságtól azonban a vízbe menekülés sem ment meg, hiszen a rend éber őrei akár a vízbe is utánunk jönnek.

GTA GTA GTA

Másik nagy újítás az ún. birodalomépítés. A Vice City Stories-ban lévő szisztéma a GTA Vice City ingatlanaiból és GTA San Andreas bandaháborúiból merít ötleteket. A birodalomépítés nagy szerepet játszik a játék során, ugyanis a pályán elszórt számtalan épület közül bármelyiket megvehetjük, vagy elfoglalhatjuk az éppen tulajdonos bandától, aztán elindíthatjuk saját kis vállalkozásainkat több befektetési szinten. Ez nem csak a játék 100%-ra való teljesítéséhez kötelező, de nem kevés pénzt is hoz a házhoz, ha esetleg több épületet birtoklunk.

Kapcsolódó cikk: Birodalomépítés

GTA GTA GTA

Fejlődött a harcrendszer is, - bár a San Andreas féle harcművészeteket már sokkal változatosabb módon püfölhetjük szét ellenfeleinket. Nem elég csak az ütés gombot esztelenül nyomkodni, hiszen többféle trükköt is bevethetünk. Ha ellenfeleinket elkapjuk, lehetőségünk van őt eldobni, avagy eltörni a nyakát – ezzel hamar lezárva az unalmas közelharcot –, de ez persze a fegyveres emberek ellen nem éppen a legjobb taktika.

GTA GTA GTA

A Liberty City Stories-hoz képest grafikai újításokat is tartalmaz a Vice City Stories. Ilyenek például az új animációk, nagyobb látótávolság, kevesebb felesleges gyalogos, összetettebb és szebb robbanási effektek, több jármű, tárgy és változatosabb terep. Mindez a fejlődés sajnos rossz hatással van a betöltési időre, hiszen a GTAPlace tapasztalatai szerint a Vice City Stories sokkal tovább tölt, és több helyen találkozhatunk betöltőképernyővel, mint az előd esetében.

GTA GTA

Zenei aláfestés

Mint az összes többi GTA-ban, a Vice City Stories atmoszférájában is fontos szerepet játszik a zenei aláfestés, és a rádiókon hallgatható zeneszámok. A játék összesen 9 csatornán szerepeltet 105 válogatott zeneszámot a nyolcvanas évekből, melyek közt mindenki megtalálja a maga ízlésének megfelelőt. A zeneszámok listájáról és az egyéb zenei tartalamkról bővebben a Rádiók cikkben olvashatsz.

Kapcsolódó cikk: Rádiók

Multiplayer

Akárcsak az előző PSP-s rész, a Vice City Stories PSP-re portolt verziója is egy remek multiplayer funkciót kapott. A hordozható kézikonzol WiFi-jének köszönhetően ugyanis akár 6 ember is játszhat egymás ellen egyidejűleg. Összesen 10 játékmódban próbálhatjuk ki magunkat a társaink ellen, mindegyik játékmód más-más célt tűz ki számunkra. A játék PlayStation 2-es verziója sajnálatos módon nem támogatja a többjátékos lehetőségeket.

Kapcsolódó cikk: Multiplayer

Elért eredmények

A játékot hasonló felhajtás és siker követte, mint elődjét, a Liberty City Stories-t. A PSP-re készült verzió 86%-ot ért el a MetaCritic nevű weboldalon, a GameRankings pedig 85 százalékot adott neki. Ezzel szemben a PS2 verzió nem örvendett ekkora sikernek, hiszen az IGN által 7,5 pontot, a GameSpot által pedig 7,2 pontot ért el a maximális 10-ből. A játék 2008. március 26-ára már 4,5 millió példányszámban kelt el a Take 2 Interactive felmérései szerint.

A Vice City Stories a következő díjakat érte el a megjelenése óta:

  • Legjobb zenei összeállítás egy játékban PlayStation Portable konzolon (2006) - IGN
  • Legjobb handheld játék (2007) - Golden Joystick Awards

Összegzésként elmondhatjuk, hogy a Rockstar Leeds csapata ezúttal is remek munkát végzett, és a Vice City Stories méltó befejezése a RenderWare motorral rendelkező GTA epizódoknak. Ajánljuk mindenkinek a játék kipróbálását, hiszen aki szeretett játszani a Liberty City Stories-zal, az a Vice City Stories-ban sem fog csalódni.

Social
Kövess minket Facebookon, Twitteren és Tumblren, a főbb hírek mellett különböző érdekességeket is posztolunk!



Tumblr
Vice City Stories
Ki van itt?
Jelenleg 4 vendég böngészi az oldalunkat.
Kiemelt partnereink

Cenega
Társoldalak